Khamis, 13 Januari 2011

Banjir oh Bah!!

Assalamualaikum.

Aku sikalang aku nak share sedikit cerita pasai banjir. Almaklumlah sikalang ney sedang hangat diperkatakan tentang banjir di kawasan pantai timur. Sebelum ney pun area kat rumah aku pun banjir, nasib tak tengelam sebab rumah aku kat kedah pun banjir baru-baru ney.

Aku tak ingat macam mana cerita ney..... aku ada baca kat mana pun aku tak ingat, so aku nak share jer. Kalu sesape yang rase ini dia punya story. G tau k..... t aku letak kredit.

Pada suatu hari yang hening, terdapat dua sahabat baik sedang bermain di dalam rumah mereka

ali: weh, jom kita main air bah kat luar.

Mamat: mak aku tak bagi la wei. Bahaya.

Ali: apa yang bahayanya?( dalam kehairanan)

mamat: tah la, aku pun tak tau.

Ali: jomla, takkan penakut kot.

Mamat: ceh, pantang tok nenek sebelah mak cik timah menolak cabaran tau. JOM!

Lalu, mereka dengan bersemangat keluar rumah unutk menyempurnakan mission diorang, main air bah.

Ali: weh, aku ada nampak benda la wei.

Mamat: bendaa apa?

Ali: tah la. Nampak macam.....

mamat : apa tu?

Mereka dengan perasaan ingin tahu, mendekati objek yang terapung tersebut......

ali: aku rase, baik kita blah....

mamat: ya aku rasa macam tu jugak.

Ali dan mamat: jom-jom... gerak.. lari!!!

setibanya didalam rumah

ali: aku tak mau main air bah sampai bila-bila dah, aku tobat.

Mamat : aku pun, tak mau main dah

ali: ko nampak tak tadi
mamat : mesti la... dah la melengkung, kale koko lak tu.

Ali: tu la... sape punya TAIK la tadi tu.... berak merata-rata.....


moral of the story:
korang jangan la main ayer bah aka banjir. Kotor giler kot air tu. Air longkang+kubahan+taik+sampah+bangkai=syoknye korang main.

hahahahahahha

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...