Isnin, 28 Mac 2011

Kapel sebelum kawin or selepas kawin?

Assalamualaikum,

aku ada terfikir mengenai benda ney. slalu la jugak aku g ceramah. bukan la gatai nak kapel ka hapa, tapi nak tau pasai benda2 ney.
apa yang aku tau tak ada istilah cinta sebelum kawin, kalau nak kapel kena ada pasangan korang. tapi tapi dalam hadis cakap, kalau korang duduk berdua-duan dengan pompuan bukan mahram, nanti yang ketiga adalah SYAITAN.

baru-baru ney aku ad g majlis bertunang, saja aku na buat preparation awai. nanti tak la ku jetaq lutut sangat. sesudah tu, diorang pun stat la majlis, mak ai punya la mahal anak dara orang. korang teka bapa harga yang pihak pompuan letak? dekat 14 RIBU bang, cik kak, mak ngah oi. tekejut aku. bukan ap, cuba korang bayang dalam lima nam tahun lagi, agak-agak korang berapa la harga yang mungkin pihak pompuan akan letak?

dan, dari situ aku terfikir, mungkin sebab ada pasangan yang takut nak kawin sampai  terjadi SEKS BEBAS DAN PENZINAAN, hasilnya anak luar nikah. aku rasa, korang mesti setuju dengan aku. jadi aku terfikir, kawin awal mungkin akan selesaikan masalah ney, tapi nak cari mana duit? bukan skit bang. so, the solution ak hantar kat dalam next entry.

wassalam..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...