Isnin, 18 April 2011

Samseng Jalanan VS Samseng Lautan

Assalamualaikum,

rem-it

Lepas semayang subuh tadi, aku macam besa la gi on lappy n tengok kat Berita Hairan Online tengok cita apa yang bez. Aku agak terkejut la, aku selama ney duk besa dengar pasai kisah samseng jalanan jer tapi pagi ney aku terbaca pasai samseng lautan atau nelayan yang samseng.

Kenapa diorang di gelar samseng? Sebab diorang g tangkap ikan dah la pakai pukat tarik, pastu g serbu tagkap dekat jeti berhampiran jeti orang, mau orang tak marah. Habis ikan diorang kebas, cian kat nelayan yang kena kebas ikan berhampiran. Bukan la aku nak cakap laut tu diorang punya, tapi piker la tempat banyak lagi periuk nasik orang jugak diorang gi sapu.

Lepas tu, yang bez nya, kalau geng pak cik ngan mak cik nelayan yang kena kebas tu g buat repot polis, memang diorang cari nahas. Fuj, macam geng Yakuza ngan mafia la pulak. Aku masa kat kampong dulu pun, ada la jugak member yang ikut kongsi gelap ney macam Geng Tok Ayah ngan Geng 3 Line(bukan adidas tau) diorang tak la ganaz macam ney. Yang geng nelayan ney lagi samseng rupanya. Aduh…

syamsul

Kepada yang rapat o sedara dengan Syamsul si anak Yusof Haslam tu, korang buleh la suggest kat dia buat cita o filem pasai SAMASENG LAUTAN pulak. Hahahah mesti kotak pejabat punya aku rase.

Lepas ney, maybe kita buleh dengar cita pasai Samseng Awangan. Geng pilot jadi samseng kat atas sana, pastu gi nyakat pilot lain waktu diorang tengah drive kapal terbang…

Jadi, sekian dulu. Aku nak kena sambung study, malam ney aku ada exam mid sem. So doakan kejayaan aku.

Wassalam.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...