Rabu, 1 Jun 2011

Suka suka, Benci benci!!

Benci

Assalamualaikum,

Korang penah bercinta tak? Saper penah tolong angkat angan macam saya!

Fuh ramai jugak. Aku nak tanya lagi sekali, kalau korang sayang dan suka kat seseorang mesti korang suker jer aper sajer yang dia buat. Faham? Tak faham? Ok aku bagi contoh,

berleter- korang akan dengar macam siti nurhasliza nyanyi

kentut-fuhh wangi (ney tahap paling kritikal)

marah-korang kate kiut

dan sewaktu dengannya.

Tu adalah sebahagian contoh yang aku boleh bagi la, aku just agak jer sebab aku tak penah kapel pun, jadi kurang la skit pengalaman pasai hal macam ney.

Tapi berbeza pulak kalau korang stat benci kat seseorang, aper saja yang korang nampak semua menyakitkan hati korang. Even tengok mua dierpun korang dah mula rase panas.

Orang veteren penah cakap, kalau kita sayang kat seseorang korang jangan bagi semua ati korang kat dia, kang kalau jadi aper korang akan sakit giler hati korang, n semua suker tu akan bertukar mnjadi benci yang akan jadi racun dalam diri korang.

Kat sini, sipat maf memaafkan sangat penting, dalam menjaga hubungan sesama manusia, kawan aku penah cakao yang kalau kiter selalu memaafkan orang, kiter akan berasa tenang dan korang kena cuber kurangkan beruk sangka korang tu sesama sahabat.

Jadi, kepada korang renung-renungkan lah aper yang aku cuber sampai kan yar!!!

Chow!!!

Wassalam!!!

4 ulasan:

syazwan berkata...

haha...suka ayat nie,

marah-korang kate kiut...

pabila bercinta sakan..:)

syaiful berkata...

haha.....macam menarik je...:)

peep berkata...

aku tmbh komen skali.. hahaha :) esan kunyit da la hot.. awek keliling pinggang :P

Tanpa Nama berkata...

marah tanda sayang..ingt tu..hahah XD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...