Khamis, 6 Januari 2011

Hidup dan Mati adalah satu proses Sunnatullah.


Assalamualaikum.

Aku dah lama tak posting-posting dekat sini. Tapi aku pada pagi yang buta ney dalam jam 2.12 pagi hari rabu aku nak share somtink yang aku rasa aku sesuai untuk korang yang rajin klik masuk kat dalam blog aku ney.

Hidup dan mati. Suma orang takut kalau menyentuh bab kematian. Bagi aku semua ini adalah suatu proses yang telah ALLAh tetapuntuk sekelian alam. Macam setiap permulaan pasti akan ada pengakhiran. Begitu juga dengan kehidupan.

Tapi kita sebagai hambanya adakah kita prepare untuk menghadapi saat tersebut?

Aku sering juga tanya kat diri aku. Adakah aku sudah sedia? Kawan aku yang sebaya dengan aku meninggal dunia pada awal tahun 2009. memang kalau telah ALLAH tetapkan, pasti tidak akn cepat atau lambat walau sikit pun. Aku tau, apa yang aku nak posting ney dah berlambak kat internet. Siap ustaz-ustaz yang hebat-hebat lagi yang tulis. Aku just nak share apa yang aku terfikir ja. Sebab ada orang sampai tak dapat menerima pemergian yang tersayang. Sabar, semua itu telah ALLAh tetapkan, kita hamba-Nya kena redha. Aku nak komen lebey-lebey pun aku kurang experience pasai bab-bab kematian. Jadi, ney ja yang dapat aku share ngan korang. Jumpa lagi kat lain posting.

Wassalam...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...