Khamis, 19 Mei 2011

Kontra itu BEST!!

kontra

Assalamualaikum,

Aku sering terfikir, sediakah aku nak dirikan rumah lift ney? Aku tengok diri aku terumbang ambing macam kapal tak cukup sifat jer. Aduh, fenin aku.

Jadi, sambil aku duk sajer-sajer aku pun pikir la apala yang aku nak ada kat bakal suri hati aku. hik hik hik. Gatal pulak aku rase ayat tuh, geli pun ader. Tak per, sporting suda.

Dalam banyak-banyak aku buat klasifikasi, pilih memilih, timbang menimbang, lompat melompat, golek bergolek. Akhirnya aku dapat satu yang aku nak cari.

Korang tahu tak? Comel? Ermmm, bleh la. Tinggi? NO! La, aku nak bagi senang kongkang, jawapan dier adalah…… JENG JENG JENG!!!!!

KONTRA!!!!!

What the force??!!!!!

Hak Hak Hak, mai maner la pulak what the force tu ko rembat ney kunyit?? Ntah, tetibe je datang. Balik semula kat kontra. Amenda tu, macam namer game zaman dulu2 jer???

Ala, kontra tu maksud dia berlawanan menurut Kamuih Dewan dan Pustakaq.

Tak la, bagi aku ney kontra adalah best. Kalau macam aku ney, kalu member yang rapat ngan aku diorang akan kater aku ney ‘pendiam’, hak hak hak. Geli gak taik telinga aku, aku pendiam. Grrrrr.

Apabila kita ader sesuatu yang berlawan ngan kiter, kiter akan rase lebih bez, ala kalu nak cakap omputehnyer lebih complete. Pasaipa pulak? Tak la, bagi aku bila ada perbezaan baru akan ada kepelbagaian. Bila ader kepelbagaian baru ader keseronokan. Bile ader keseronokan, baru datangnya KEBAHAGIAAN. Inysaallah.

Kita bayangkan, aku rase korang dah tahu. Tak per, korang buat2 tak tahu yer. Korang angkat tangan korang, angkat!!!! Jangan nak scroll trun jer. Angkat cepat.Hmmm, bagus. Korang rapatkan kedua tangan korang macam ney.

gengaman

Ok, korang tengok, disebabkan ader tangan kiri dan kanan, setiap celahan jari korang dapat korang rapat dengan senang dan sempurnakan? Cantikkan?

Cuber korang banyang kalu korang nak rapat kedua tangan korang, tapi dua2 tangan korang yang ader dua2 kiri or dua2 kanan. Macam maner korang rase? Agak2 korang bleh wat tak macam tu? Bleh?!!!! Aduh masalah ney….. Tak buleh buat? Tu tande korang adalah insan yang normal.

“Dan bahwasanya Dia-lah yang menciptakan berpasang-pasangan laki-laki dan wanita.”

(QS 53 (An Najm) : 45)

Jadi, korang pikir aper pilihan yang korang nak cari mase hadapan yer……

Adios!

Wasslam

2 ulasan:

peep berkata...

wat te fish ko pendiam??? mcm ayam berkokok je

syahir berkata...

aku tau sapa pilihan hati hang..budak medik!! haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...