Sabtu, 21 Mei 2011

Pengalaman mengajar aku bukan aku belajar dari pengalaman.

pengalaman

Assalamualaikum.

Kisah ney aku teringat waktu aku tengah sembang ngan bapak aku, walaupun aku kurang kamceng ngan bapak aku sebba ku lagi kamceng ngan mak aku. Ala, besa la lumrah laki akan rapat ngan pompua, so gulz kat luar sane jangan jeles yer…. ha ha ha.

Bapak aku ney sorang yang memang heavy duty, dulu masuk utan kuar g balik umah. Bukan aper dia adalah sorang bekas polis mase jepun dulu ney. POM POM POM lawan ngan komunis. Badan kering, tapi korang jangan pandang sebelah mate tau, urat dawai copper tulang alloy.

Mase lepas dia siram pokok bunga kesayangan dier, walaupun muka agak brutal tapi minat ngan pokok bunga.

Pokok bunga melur tanam tepi pantai,

Itik betelur ayam manetas.

Nyanyi skit bagi hilang keboringan yang tahap melampau kalau orang nak dengar orang citer ney. Bapak aku cakap kat aku, kalau o duk kat kampung ney ko nak wat aper? Lebih kurang macam tu la. Aku dengan muka tak bersalah sebab aku tak buat benda salah.

Rasenyer, banyak benda berdasarkan pengalaman yang esan ader (buakn pakai esan pun kat umah, aku pakai namer manja yang lain la), bleh jer takat nak mintak keja kat area ney.

Aku tak tau kesilapan aku kat maner, tetiba bapak aku bukak citer.

Ayah dulu masuk polis sebab ayah nak pengalaman mengajar ayah, ayah tak mau belajar dari pengalaman. Sebab ayah yang pegi cari pengalaman tuh Pengalaman jugak yang ajar ayah cara nak bermasyarakat n banyak lagi.

Aku angguk jer.

jadi lepas ney, kalu ader can ayah nak kunyit gi cari pengalaman. Bior pengalaman yang ajar kunyit bagi jadi lagi matang dari hari ney tau.

Korang jangan nak gelak jer, aku tak ingat ayat tuh. Banyak yang aku tambah dan aku kurangkan nak bagi jimat masa.

Jadi, point yang bapak aku cakap kat aku. Belajarlah, biar pengalaman yang mengajar diri kau agar kau lebih mengenali dunia agar kau tak tersesat.

So, adios.

Wassalam!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...