Sabtu, 18 Jun 2011

Bersih 2.0 : Kebangkitan Rakyat VS KERAAA-JAAN

logo bersih

Assalamualaikum,

Fuh, bsing sekrang aku dengar pasai perhimpunan bersih kali ney. Macam-macam info yang aku dapat.

Bukan apa, aku ney pun kadang-kadang kaki politik jugak jadi skali sekala mempolitikkan diri aku dalam blog ney tak salah kan kan kan.

Perhimpunan ney akan dibuat kat Masjid Negara, dan akan disertai oleh ramai dari NGO. Aku pun insyaallah akan join jugak benda ney, tempat pun aku dah survey nak tengok macam mana.

Bersih ney telah dibuat kat seluruh malaysia sebelum ney, jadi kali ney pun diorang nak buat jugak, dan siap sekali dengan baju korang buleh beli kalu berminat.

Masjid negara

Aku pun duk planning nak gi melalui Pasar Seni n then cross memlalui KTMB, bru g ke Masjid Negara. Aku rase jalan tu selamat sikit kot, tapi aku duk jangka akan berlaku pergaduhan kot sebab banyak geng yang akan datang (perkasa, pemuda umno, bersih).

Pas tu kawan aku cakap, kalau korang nak melarikan diri andai kata FRU or PELIS menggila, koang ari masuk dalam masjid negara lebih selamat sebab polis takkan masuk dalam masjid.

Ney adalah antara tujuan dan tuntutan mereka.

BERSIH_targets_25250 (1)

Jadi kita sebagai rakyat malaysia, aku seru agar kita berfikiran lebih terbuka dalam menilai keadaan politik negara kita. Kita semua mempunya HAK untuk bersuara, tapi kalau hak kita untuk bersuara disekat oleh PENJILAT JUBUR KERAAA-JAAN apa guna tul tak?

Mungkin akan ader yang kater semua ney buang masa, hahahahha….. Lawak aku dengar, jelas giler ketidaksedaran mengenai masa depan negara kalau kita janya dipimpin oleh PENYAMUN, PENYANGAK, PENCURI…..

Korang yang bijaksana, fikir la untuk kebaikan kita bersama di masa depan ok!

Chow!!

Wassalam.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...