Ahad, 24 April 2011

Media ‘Jahat’, Kerajaan ‘Baik’

Assalamualaikum,

jahatbaik

Masa aku tengah duk dinner dengan member aku tadi, aku pun usha la tv sebab boring tengok muka dia. Hari2 aku tengok, bek aku tengok benda lain pulak.

Masa ku tengah duk tengok tu, aku ada berita yang agak menarik la bagi aku kat ASTRO.

Tajuk dia, ‘Media perlu lebih berani kritik kerajaan’.

Waktu tu, Dr. M yang cakap. Antara point yang dia sampaikan adalah media melakukan tapisan sendiri sehinggakan rakyat menyangka bahawa semua itu adalah perbuatan kerajaan dan membawa pandangan negatif terhadap kerajaan. Contoh: Berita Hairan, Utusan Meloya dan TV 3 Suku.

Ok, dari apa yang Dr. M cakap tu, apa yang korang dapat paham disebalik maksud kata-kata dia? Tak tahu? Teruk betul la korang ney. Spoil aku punya mod betul. Ok, ney apa yang aku paham dan ini adalah pandangan aku sendiri.

Dari apa yang telah Dr. M cakap tu, pihak kerajaan cuba mengelak dari terus dipersalahkan kerana sering dituduh memperalatkan pihak media sebagai platform diorang menyebarkan dakyah diorang. Jadi, apabila diorang buat macam tu, otomatiknya segala yang terjadi sebelum ney diletakan diatas kepala pihak media. Ini menjadikan pihak media orang jahat la pulak. Aduh, pandai diorang bermain-dengan kata-kata. Secara tidak lansung, tindakan mereka akan membersihkan nama pihak kerajaan dari segala ‘tahi’ yang telah diorang buat selama ini.

Selain dari tu, diorang juga berjanji untuk tidak akan membuat tapisan bagi kandungan internet dan blogger dan webmaster yang lain akan bebas bersuara di internet. Jadi, ini bermakna kerajaan tidak akan ganggu lagi blog dan lain-lain yang anti kerajaan.

Aku tak pasti ini diorang nak buat betul atau hanya nak buat-buat baik. Apa-pun, buruk baik kerajaan ada di tangan korang. Nanti waktu pilihan raya nanti, pilih yang boleh pakai, jangan kaki rasuah dan sebagainya sebab mata korang dah kelabu kalau diorang letak duit depan mata dan suruh pangkah diorang.

Chow!

Wassalam.

2 ulasan:

Fahmi Jaafar berkata...

Kunyit!!! exam ke, haha.. Ko da ditag ni bek ko bukak entry aku cpt.. Ade mek mane ntah buat GA n ko wajib join, kalo x join aku hack blog kk nihh haha...

Tanpa Nama berkata...

After getting more than 10000 visitors/day to my website I thought your thekallerkunyit.blogspot.com website also need unstoppable flow of traffic...

Use this BRAND NEW software and get all the traffic for your website you will ever need ...

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com

In testing phase it generated 867,981 visitors and $540,340.

Then another $86,299.13 in 90 days to be exact. That's $958.88 a
day!!

And all it took was 10 minutes to set up and run.

But how does it work??

You just configure the system, click the mouse button a few
times, activate the software, copy and paste a few links and
you're done!!

Click the link BELOW as you're about to witness a software that
could be a MAJOR turning point to your success.

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...