Isnin, 4 April 2011

Permainan Politik Berterusan.

Assalamualaikum,

images (10)

Bebaru ney hot pasal kes filem terbitan ahli politikus yang yang dibintangi oleh tiga orang mat boroi. Kecoh satu Negara pasai benda tu. Kes yang menark dan menimbulkan banyak pesoalan dalan dalam kalangan kita semua. Jadi, aku nak bagi pendapat aku yang bernas nasional ney, mungkin ada yang bole terima, silakan yang tak leh ikut suka bukan kacau hidup aku pun.

Aku dapat tau kisah filem ney masa aku on the way nk balik sini dari kampong aku. Masa aku kat atas bas, aku ada ternampak pasal movie ney kat paper, kau malas nak aamik tau mula-mula tapi makin lama makin hot. Aku pun setiap hari tengok dia punya perkembangan.

Bila kisah ney kuar, aku terperasan yang pilihan raya memang dekat sangat. Jadi aku punya kesimpulan yang memang ney adalah permainan ahli politikus yang kotor dan bengap. Hanya gilakan kuasa. Tapi, ney merupakan suatu petanda yang menunjukan yang kere-beruk-ungas-jaan memang takut dengan datuk anwar Ibrahim, syabas datuk. Jadi, dalam usaha diorang nak jaga diorang punya punggung agar sentiasa buleh memanaskan kerusi di parlimen, macam-macam diorang buat.

Berbalik kat trio yang bijak skali perancangan diorang. Namun, kalau bodoh memang bodoh sejak dari azali lagi. Kita buleh tengok yang bertaa kera-beruk-unggas-jaan sangat berat sebelah dalah kes ney. Diorang yang buat tayangan tu boleh disabitka kesalahan mengedar bahan lucah kepada awam dan boleh dikenakan penjara tiga tahun. Tapi apa kera-jaan buat aku nak Tanya korang? Diorang masih lagi bebas, x kena tahan pun. Malah makin boroi dengan dosa.

Kita singkap balik kisah dulu sewaktu mamat gay wat pengakuan, aku nak korang fikir macam aku kejap. Korang piker, apa mak bapak dia rasa lepas dia buat benda tu? Adakah diorang berasa macam ney; bangganya aku, anak aku gay rupanya? Semsestinya tidak, jadi korang Nampak tak itu adalah bermulanya permaina kanak-kanak dalam arena politik di Malaysia. Mamat gay tu, ada sampai beberapa sampel air mani kat dalam jubor dia. Pegh, teruk betul mamat tu. Tu menunjukan yang dia memang penah wat benda tu. Pastu suka suki dia nak libatkan orang.

Lagi satu, polis pun terlibat jugak dalam permainan politik ney. Aku bukan cakap kosong, bukti memang ada. Kalau korang selalu membaca kat dalam internet, mesti korang tau yang pihak polis dah disturb dua kali ceramah datuk anwar. First skali, masa ceramah DNA (Datuk Najib Altantuya) 2nd masa diorang nak ceramah kat kedai makan kat mana entah aku tak ingat. Jadi korang piker la sendiri. Zaman sekarang ney semua orang ada harga, polis pun tak terlepas. Korang boleh tengok berapa banyak polis duk suap-menyuap. Aku gi tau kat korang pon bukan auta, tapi fakta. Kadang2 polis tu x maw pun terlibat, tapi nak buat macam mana arahan orang atas macam Datuk Najis 1 Malaysia. Diorang nak buat macamana, x kan nak melawan? Kalau melawan memang x lama la diorang keja kat situ.

Berbalik kat filem tiga orang boroi tu, aku rase korang mesti ada otak untuk berfikir. Memang filem tu tulen, tapi adakah pelakonya TULEN? Korang cuba Tanya polis, konfem diorang tak buleh nak jawab sebab tak tahu. Jadi, apa saranan aku, TANGKAP TIGA EKOR BERUK BOROI DAN SIASAT DIORANG!!!!!

Walauapa pun, aku tetap akan sokong belakang Datuk Anwar.

images (2)

Sekian.

Wassalam.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...