Selasa, 19 April 2011

Teori DARWIN Beruk

Assalamualaikum,

darwin

Darwin. Korang mesti kenalkan. Salah seorang yang paling terkenal dalam sejarah. Dia merupakan seorang anak orang yang berada dan dari keturunan yang baik-baik pada zaman dia diberanakakn. Dia merupakan manusia pertama yang memperkenalkan Teori Evolusi.

Antara yang paling terkenal adalah, teorinya yang menyatakan manusia berasal dari beruk dan sewaktu dengannya. Yer ker?

Banyak ahli saintis yang lain telah membuat kajian dan menyokong teorinya namun, hanya sebahagian dari teorinya sahaja yang berjaya dibuktikan. Antara yang berjaya dibuktikan adalah mutasi yang berlaku terhadap hidupan untuk meneruskan kelansungan hidup.

Kita berbalik kepada isu utama, yang dimana orang berasal dari beruk! Teorinya telah mengemparkan dunia saintis.

Mari kita berfikir sejenak sambil merenung kembali sejarah nenek moyang kita iaitu Nabi Adam dan Hawa. Semasa ALLAH turun diorang ke muka bumi, korang fikir adakah ALLAH tuerunkan diorang dalam keadaan macam beruk?

Macam ney?

besornyer

Kalau manusia berasal dari beruk, abis tu beruk, kera, lutong dan sewaktu dengannya still ada sampai searang tu apahal pulak? Diorang tak sempat nak bertukar macam Kamen Rider ker? Atau terlepas bas untuk bertukar jadi manusia? Tu antara persoalan yang sering terlintas dekat kepala otak aku kalau aku terfikir mengenai Darwin yang macho dengan janggutnya yang bapak panjang. Kalau buat penyapu sampah pun aku rase boleh.

Adakah ini rupa beruk sebelum jadik manusia?

sebelum jadi manusia

Korang dah Nampak apa yang aku cuba nak sampaikan? Lagi satu, yang agak dasyat, manusia zaman sikalang nak jadi beruk pulak dengan buat ajaran baru DARWINISME. Fuh, tekejut aku masa baca Mastika edisi bila entah. Diorang berbogel beramai2 laki ngan pompuan duk skali. Diorang duduk dekat kawasan yang terbuka(nasib aku xda masa dirang buat, kalu tak abis aku kerjakan minah tu) hehehe, itu hanya khayalan bukan betul ta. Kita balik kat isu utama, ajaran mamat tu pun dah ada sampai kat Malaysia. Aku ada baca, tap aku tak sure kat area mana.

Aku rasa tu dah cukup untuk membuktikan bahawa teori Darwin tu salah. Lagi satu, aku tengok satu video yang dimana menerangkan mengenai kisah perjalanan sejarah manusia. AL QURAN. Ya kitab suci itu adalah rujukan sejarah yang paling tepat kerana penceritaannya dalah mengikut susunan Nabi dan Rasul yang telah di utuskan oleh ALLAH. Lansung tidak menyentuh manusia berasal dari beruk, tapi kera dari manusia ada. Yang dimana ada satu golongan yang ditukar menjadi beruk. Semua gara-gara ingkar kepada larangan ALLAH menagkap ikan pada hari Sabtu, tapi diorang degil diorang tangkap jugak dan akhirnya jadilah kera. Ney info yang aku baca dari blog ney.

Jadi, moralnya. Sebelum kita nak percaya sesuatu kita kena selidik dan fikir dengan akal bukan dengan kepala lutut atau betis kering. CHOW!!

Wassalam.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...